שיטת אלבאום- מדידת התקדמות

שיטת אלבאום – איך מודדים הצלחה?

האם ניתן למדוד הצלחה?
יש אנשים שהולכים כל בוקר לאותו מקום עבודה במשך כל שנות החיים והם בטוחים כי זוהי הצלחה. ואכן נכון זוהי ההצלחה שלהם. יש אנשים שמחליפים מקומות עבודה כל מספר שנים ומשוכנעים שזוהי הצלחה גם איתם אין ויכוח.
יש כאלה שעושים שינוי גישה בחייהם, ויש אנשים שקונים אייפון של אפל והם בטוחים שזוהי ההצלחה הכי משמעותית בחייהם. האם ההצלחה ניתנת למדידה ברכוש, או האם הצלחה ניתנת  למדידה ע"י ידע שרוכשים. עבור רוב האנשים, הצלחה היא מבחן התוצאה. 
נשאלת השאלה האם ניתן בכלל למדוד הצלחה. לדעתי ולדעת לא מעט בני אדם הצלחה היא להביא לעולם "השראה לשנות את חייהם של בני אדם  לטובה, ע"י עשיה פעילה וחשיבה חיובית. (ארל נייטינגייל)
בכל שנות חיי אהבתי ללמוד, לא תמיד התאפשר לי הדבר והסבות יהיו אשר יהיו, הדבר החשוב הוא שחלום הלימודים לא ברח מעל ראשי.  כאשר אדם רוצה להגיע למקום כל שהוא, ויש כוח רצון עם השתדלות, היקום סולל את דרכו גם אם זה לא מודע.
למדתי המון….. לימודי מינהל וכלכלה, מדעי החיים באוניברסיטה הפתוחה, שיאצו, רפלקסולוגיה, עיסוי רפואי, עיסוי לנשים הרות. יצאתי לסדנאות קצרות וארוכות להתפתחות אישית. מצד אחד הייתה לי המון הערכה על הדרך שעשיתי, ומצד שני עדיין הרגשתי שזה לא זה. הייתה הרגשה שאם אפסיק ללמוד העולם שלי יעצר.
לפני כ- שלש שנים למדתי את שיטת אלבאום טיפול בילדים ובוגרים עם קשיי קשב וריכוז. כאן הגעתי כאילו לתחנה האחרונה בה הרגשתי שיש לתודעה מה לומר. לממש את הלימודים, הנסיון בחיים, הנסיון שרכשתי מהטיפולים והמטופולים ברפואה האלטרנטיבית לתוך מקום אחד. הדבר החשוב הוא שהבנתי את הצרכים של המטופלים. הבנת הצרכים של  המטופלים הביאה אותי אליהם,  אולי הם הרגישו ומרגישים שאני אחד מהם. הם באו אלי בגלל ביטחון להיות ליד, הרגשות של עצמך, אולי בגלל שסתם נוח להיות מאותה משפחה. את זה הבנתי לאחר שלמדתי את השיטה. אדם יהיה במקום שנוח לו להיות. פה הם מוצאים את עצמם פה הם נוחים עם עצמם ועם מה שהם.  זאת ההרגשה שלהם.  לדעתי קוראים לדבר הזה "השראה" בדרך כל שהיא עשיתי שינוי לטובה לי ולמטופלים.
אני מאמינה שכל אחד ואחד עושה את אותה פעולה מבלי לתת את הדעת, בתוך הסביבה המשפחתית הגרעינית או המתרחבת. כל אחד עם החשיבה וההרגשה הפרטית שלו. ברור לי שלא כולם נשמעים לצורך הרגשי החושי והמחשבתי וזה בסדר גמור. השלמות מגיעה מתוך אמונה פנימית והבנה.   כאשר פועלים מתוך "השראה" נתינה והענקה, מתקבצים בני אדם סביב אותו רעיון שמתאים להם. כמו מדורה שכולם מתקבצים סביבה ומתחממים. בשבילי זאת הצלחה.

איך זה עובד?
כשהורים מגיעים אלי עם ילד, הם ממלאים שאלון מפורט לגביו.
זהו שאלון מעמיק ומובנה של שיטת אלבאום, שבאמצעותו אני לומדת על הילד ועל קשייו, אבל זוהי רק ההתחלה.
כל התהליך מלווה בהתבוננות.
במהלך הפגישות אני צופה בילד עצמו ובתגובותיו להתנסויות שונות:
מה נעים לו וממה הוא נרתע, מהי מידת הגמישות שלו – הפיזית והנפשית, היכן נמצאים הגבולות שלו ומה גורם לו לעבור אותם וכל זאת באמצעות שיחה, תנועה, יצירה ומגע.
התוכנית הטיפולית היא גמישה, משתנה ומותאמת לצרכים ולרצונות של המטופל.
העבודה המשותפת אני עם הילד או הבוגר יושבים על הרצפה ועובדים. הכל בגבהה העניים אין מורה ותלמיד. שננו ביחד עוברים את החוויות. שילוב של יצירה בחמר ובחומרים שונים, נשימה ונשיפה, תרגילי תנועה ושיווי משקל, ציור,  חול קינטי, מגע והרפיה.

ברוב המקרים הטיפול עובד על מספר רבדים במקביל – על הקואורדינציה לצד הביטוי הרגשי, על חיזוק אסטרטגיית הלמידה במקביל לעבודה על היכולת המוטורית,
כשהמטרה היא לתת למטופל את הטיפול שהוא צריך. לתת יד אמינה,  לתת השראה והענקה על מנת לעבור את הקשיים ולדעת להתמודד איתם בקלות ופשטות.
טיפול בשיטת אלבאום אינו נקודתי – הוא אינו דומה למטופל זה או אחר, כל מטופל הוא עולם מלא ושונה, ולכן הטיפול שונה. לי באופן אישי כל טיפול ומטופל  הוא אתגר. לעשות שינוי לתת השראה לאורח חיים שונה. להביא את הילד או הבוגר למקום שישמח לבוא אליו,  רק הוא יודע ומרגיש במקום הבטוח.
שינוי כזה אינו מיידי ואינו מדיד, אך כשהוא מתרחש הוא משפיע על כל תחומי החיים.
כמו ברוב הטיפולים המשלימים, הדרך והעבודה היא תהליך. זה דומה לאדם שלא יודע לישחות, אז בהתחלה הוא מקבל מצופים ולאט לאט כאשר הביטחון עולה הוא מתחיל להכיר את היכולות שלו. אני לא משנה את המציאות של היקום אני לא משנה את המציאות של הילד או הבוגר. הטיפול משנה את נקודת המבט, את ההבנה, את ההרגשה כלפי אותה מציאות, שאפשר ואפשר אחרת. לאט לאט עם הזמן נוצרת תחושה שהדברים מסתדרים יותר בקלות, שהביטחון העצמי משתפר, שהקשיים עמומים יותר ושיש יותר חוויות הצלחה. הדים לטיפול יכולים להגיע אחרי מספר טיפולים וגם אחרי תקופה. בני אדם מתמודדים כל יום עם אתגר שונה. יום האתמול לא דומה ליום המחר, מה השאלה שהמורה תשאל בבוקר למחרת בכלל לא דומה למה שהילד חשב. לא כל שכן מבחן. הנקודה החשובה היא לדעת להתמודד." יש לשאוף לפשט דברים ככל האפשר, אבל לא מעבר לכך.(איינשטיין).

מה יכול לתרום להצלחת הטיפול?

לעתים ההורים לא רואים את הקשר בין השינוי לטיפול, כי השינוי הדרגתי וטבעי, ולכן הם מייחסים אותו לתהליך ההתבגרות של הילד.
אבל מהיכרותי עם הפרעות קשב וריכוז או לקיות בוויסות החושי, הן לא עוברות מעצמן עם הגיל, להיפך –
הן יכולות להתעצם בגלל האחריות הנוספת של פרנסה ומשפחה, ויש צורך בעבודה ממושכת כדי לאזן אותן. זוהי בדיוק העבודה. בגלל היותי מטפלת אלטרנטיבית יותר מעשור אני מודעת לעליות והירידות שיש בטיפולים מסוג זה. יש צורך בהמון חיזוקים הן בקליניקה והן בבית בתוך המשפחה הגרעינית, ולא תמיד זה קורה שם. לכן חשוב ללכת יד ביד לאורך כל תקופת הטיפול.
בקליניקה שלי אין מטופלים שיושבים בחוץ ומחכים לתורם, אני מקבלת מעט מטופלים על מנת לתת לכל אחד ואחד את הזמן והמקום שהוא צריך. כאשר הילד נכנס והוא יודע שהוא ורק הוא  נמצא בטיפול . אין שעונים שמתקתקים ומראים כי חלף הזמן, ואם יש צורך אז נשארים עוד מעט, יש לזה ערך מוסף מבחינת הבטחון והדימוי העצמי. שננו ביחד עוברים את המסוכות ואת הקשיים. זאת גישת אלבום ,להרגיש לחוש לחשוב ולדבר על מה שכואב. ההצלחה היא הדדית ומשותפת.
יש ילדים שמגיעים ממקומות שהאמון לא קיים, ככה הם חונכו ועם זה הם באים לעולם. צריך להתחיל את הכל מחדש. מי אני בכלל שבאה לעשות שינוי. משפטים כמו  "מה זה השטויות האלה לקפוץ או לנשום". כואבת לי הרגל וממש לא בא לי לעשות מה שאת מבקשת. יש התגוננות על המצב הקיים, יש מלחמה פנימית לא להשתנות, הליכה למקומות לא ידועים היא לא פשוטה לילדים וגם למבוגרים.
שינוי הרגלי חשיבה, סקרנות, אימון, ולהבין ביחד עם הילד מה יש בתוך המיכל  זאת רק ההתחלה. לאט לאט השריון יורד כי לא צריך אותו ועם המון עבודה משותפת ההצלחה מגיעה. ברוב המקרים, כבר לקראת המחצית הראשונה מתחילה השותפות. המסכות יורדות האמון ניתן, השיח מתעצם וכבר רואים ניצנים חדשים של שינוי.
שיתוף פעולה של כל המשפחה עם הטיפול, הבעת התעניינות, הימנעות מביקורת ועידוד הילד להתמיד, יובילו בסופו של דבר להקלה לילד וזה מה שחשוב לתת להרגיש ולתת מקום בטוח 
הטיפול בגישת אלבום אינו יעד. הוא תוצר לוואי של עבודה הבנה התבוננות עמוקה של הילד או הבוגר.

בואו לעשות שינוי אני כאן בשבילכם,
חנה איבר מטפלת בשיטת אלבאום במודיעין. שיחת יעוץ והתאמת תכנית ללא עלות 050-7388142

 

למה אני עושה את מה שאני עושה

למה אני עושה את מה שאני עושה
שמי חנה איבר עבדתי שנים רבות כמטפלת אלטרנטיבית בעיקר בתחום המגע.
במשך שנות עבודתי בתחום המגע עם לא מעט מטופלים מתבגרים, צעירים, אמהות ואבות לילדים ואחרי גיל השלישי
הבנתי כי רוב הכאבים מגיעים לא רק מכאב פיזי, אלא יש בתוך הכאב הפיזי עוד כאב עמוק יותר,
כאב לא מוסבר, כמו כאב חושי וכאב רגשי.
ההבנה שהמטופל אומר תלחצי חזק כי אני מרגיש טוב יותר
או אני מרגישה טוב יותר רק כשאת מניחה את הידיים בלחץ מתון או קשוח, הביאה אותי לחשוב שיש משהו מעבר לטיפול הפיזי.
יש פה רגש יש פה חושים ויש תנועה. המשכתי בטיפולים אבל המחשבות לא הרפו שחסרים עוד כלים לטיפול.
ב 2017 יצאתי ללמוד את גישת אלבאום המדברת על טיפול ברגש בחושים בחשיבה ובתנועה. וכאשר כל אלה מתחברים מגיעה ההבנה שאפשר לעזור לילדים וללבני נוער.
ההתנסות וההתמחות עם ילדים ובוגרים בשיטת אלבאום ( בית ספר נתיב זבלון ובית ספר גוונים ) הוכיחה שיש דרך לעזור גם לילדים עם בעיות קשב וריכוז.
ההבנה שזה היעוד שלי בחיים וזאת השליחות שלי, רק העצימה את הדרך והמסע שאני עושה לחברה בה אני נמצאת, וזה רק מתחיל.

יום הולדת מיוחד

החגים עוברים וחולפים ומתחדשים וחוזרים כמו עונות השנה.
הימים חולפים ועוברים, כאילו אתמול לא היה.
הדקות והשניות, מי שם לב בכלל ואיך זה קרה.
ואני פה ביחד איתכם ועם על העולם עומדת ומשתאה בפתח של תקופה משונה.
כן, רק לעמוד ולראות מה לטבע קרה.
כאילו הגלובוס עצר את סיבוב היממה החודש והשנה
כן, רק לעמוד רגע קטן, ולהקשיב לשקט, זה בכלל לא נורא
לעמוד לרגע, ולהרגיש את עצמנו בתוך כל השקט והמהומה. כאילו לא הייתה.
לעמוד רגע ולחשוב כמה מזל שיש כזו תקופה, ואנחנו בתוכה.
תקופה שמגיעה אולי פעם ב100 שנה.
אז אומר לכולם תודה רבה.
עם המון בריאות ותקווה חדשה, חיי אושר בריאות
והמון המון המון שמחה.

לתלות כביסה

לתלות כביסה
כשתולים כביסה ובמיוחד בחוץ כולם יכולים לראות מהפנים אל החוץ.
לפעמים כביסה צבעונית ולפעמים כביסה לבנה וצחה.
לפעמים כביסה רק של ילדים עם המון כתמים מסוגים שונים, פלסטלינה שנדבקה ונשארה לה החוויה, צבעי מים עם המון צבע כחול ללא הצהוב של החול.
לפעמים עוברים אנשים וגם הרבה ילדים ליד הכביסה, ויש להם חשק לעשות יצירה. הם מציירים עם עט או עפרון מן גרפיטי עם המון יצירתיות ודמיון, כי את זה הם יודעים לעשות הכי טוב והמון. בזה הם מומחים גדולים וגם קטנים, בזה הם מרגישים כמו גדולים ממש ענקים. ואז אני משתתפת איתם כי להם זה מרגיש טוב, זה טוב להם וגם לחושים. שם הם צוללים לתוך חיים מלאים צבע, והמון רגשות שלפעמים לא ניתן לבטא דרך הלשון. וכולנו מקשקשים מתנועעים ברוח ביחד עם הכבסים, והחוויות כל כך גדולות, ולפעמים אני נותנת להם מסכות עם ציורים שלהם, ככה סתם שאף אחד לא יראה אותם כי הם רוצים להיות הם עצמם.

קשיים מוטוריים - טיפול בשיטת אלבאום במודיעין

דרך הגוף

דרך הגוף
דרך התנועה – האדם לומד להכיר את עצמו ולראות את עצמו, דרך החוויה הפרטית שלו.  הליכה יומית בוקר או ערב עושה שינוי קטן שגדל עם הזמן. התבוננות בקשיים או בהצלחות מגיעות לאט לאט אל התודעה. החושים מתחדדים דרך מערכת העצבים, שנמתחת לכל הצצדים. דרך התנועה נוצרת גמישות מחשבתית ופיזית. אם נשים לב הגוף כאילו משתתף בתהליך ולא מרפה, כאילו התנועה מרווה את הגוף בזמן צמא.

דרך הרגש –  כשהמודעות יושבת טוב על הכתפיים היא לא מרפה, צריך לפרוק רגשות היא מאותתת, לפרוק את הרגשות הלא רצויים שמנהלים את החיים. הם יכולים להיות חיוביים וגם שליליים. פריקת רגשות יכולה להיות בית קפה עם חבר או חברה. פריקת רגשות יכולה להיות אדם בעל דיפלומה או תעודה. פריקת רגשות יכולה להיות ע"י עיסוי שמוריד מהשכמות את הנטל והפסולת, שהצטברו בלי לשים לב במשך השנים, מעבודה מתחים לחצים ביקורת חברתית או משפחה ועבודה. חשוב לפרוק רגשות על מנת לשחרר את הגוף והנפש, זאת הדרך לקבל דרור בריאות והמון אושר.

דרך החשיבה אפשר ע"י  למידה והתארגנות מה לעשות ואיך לעשות. איך להתארגן ולארגן את החיים.  אני קוראים לזה " כישורי חיים"
כישורי חיים מקבלים דרך חוויה איך לראות את החיים. דרך עבודה ויצירתיות אפשר בסריגה בתפירה, אפשר גם גינון בישול ואפיה. הדבר החשוב הוא לחשוב להפעיל את הראש לדברים חדשים וחוויות מהנות. חשיבה יכולה להיות גם דרך מעברי החיים, מהילדות, הבגרות והזקנה. יש כאלה שאומרים כי נסיון חיים וכישורי חיים הם חד. החשוב הוא ללמוד להכיל ולקבל כל דעה.  חשיבה של אדם כזה או אחר יכולה לפעמים  לתת משמעות, או לפתוח דלתות במקום אחר. צריך להקשיב לאחר. כי לפעמים מה שאני חושבת זה ממש לא כמו האחר

דרך הנשימה – "ויצר אלוהים את האדם עפר מן האדמה וייפח באפיו נשמת חיים ויהי האדם לנפש חיה"
מתחילים – החיים הם קצב, תנועה, לקיחה ונתינה. בשאיפה אנחנו לקחים מהעולם, ובנשיפה אנחנו נותנים לעולם. הזרימה של החמצן יוצרת הרמוניה בגוף ובכלי הדם.  דרך הנשימה לומדים הקשבה עצמית ובניית מנגנוני תמיכה מטבוליים. הנשימה עוזרת בפיתוח מודעות וקשב פנימיים, ומרגיעה מתח בשרירים ובעצבים, לומדים לשלוט במחשבות להיות ממוקדים ומאורגנים.

דרך הליכה – כשתינוק בגיל שנה וחצי או יותר לא מתחיל ללכת רואים דאגה אצל ההורים.
מצד שני הורים מתרגשים מאוד לראות את התינוק עובר מזחילה לסוג של עצמאות בהליכה.
לרגע אחד אנו מודאגים, לרגע שני אנו שמחים, ואחרי תקופה מאוד קצרה כבר לא מתיחסים לפעולת ההליכה.
חשיבות ההליכה – הליכה היא פעולה פשוטה המפעילה את כל מערכות הגוף. תפקוד תקין של הגוף הוא תוצר הליכה או פעילות.
חשוב בהליכה – לנעול נעלי הליכה מתאימים, להתלבש בהתאם לחודשי השנה ולצאת מהבית כשכל החושים מרוכזים בהליכה. לראות, לשמוע,להריח על מנת לחוות את החוויה הכי טבעית.
ההליכה נחשבת לפעילות גופנית ומומלצת לאנשים בגיל בכל הגילאים, ואצל מבוגרים בכלל. תמיד אומרים ההליכה טובה לסיבולת לב ריאה ומדוע? בזמן ההליכה מופעלות קבוצות השרירים ברגליים. שרירים אלה הם בעלי המסה הגדולה בגוף ולכן הם אלו שמניעים את שאר חלקי הגוף. כאשר הגוף ממונע נעים כל השרירים כולל לב וריאות. זה כמו מכונית שיכולה לנוע רק אם 4 הגלגלים במצב תנועה.

ובקצרה. ההליכה משפרת את סיבולת הלב, מורידה לחץ דם, מקטינה את הסיכון לסוכרת, מפחיתה את הכולסטרול והשומנים בדם וגם משפרת את מצב הרוח. הליכה היא מתכון בטוח לשמירה על הבריאות והארכת חיים.

תנועה ולמידה
למידה היא  תהליך רכישה והרחבה של הידע הקיים. כל למידה היא שינוי וצמיחה בכל תחום. למידה מוטורית מתרחשת במוח בשרירים העצביים והם מאפשרים ביטוי מוטורי.

תרגול תנועה תורם להתפתחות ולמידה:

  1. התמצאות במרחב – תודעת כיוון ואומדן מרחק.
  2. פיתוח קואורדינציה – תכנון תנועה היכולת להוציא לפועל תנועה מוטורית בלתי מוכרת ברצף נכון.
  3. פיתוח דימוי גוף – התנועה מפתחת את ההכרה והתודעה של הגוף כשלמות אחת על כל חלקיו.
  4. קשב וריכוז – פיתוח יכולות של פעולה בריכוז לאורך זמן בביצוע משימות מורכבות.
  5. פיתוח רגשות חברתיות – העבודה בקבוצה או בזוגות מאפשרת תוצרי לוואי חברתיים ורגשיים המתפתחים במהלך התרגול.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ ומפגש אצלי בקליניקה, להתאמת תכנית טיפול בהתאמה אישית ללא עלות.   050-7388142

 

 

דרך התנועה

דרך התנועה 
העבודה בגישת אלבום נעשית  תוך שימוש -בארבעת האינטליגנציות החשובות: חשיבה,רגש, תנועה חושים.
השילוב גורם לאפקט חוויתי ותודעתי. דרך התודעה המטופל מתחיל להכיר את עצמו.
כמו : יכולות, הישגיות, משמעת, לקיחת אחריות, שיתוף, הקשבה לעצמו ולסביבה.
כאשר עובדים על מערכת התנועה למעשה עובדים עם הגוף ועל הגוף. הכרת הגוף והכרת " אני עצמי" . מתיחות פיתולים וקפיצות, בכל תנועה יש מסר. התנועות מעולם היוגה הטאי צ'י והצ'י קונג.
מתיחה –  כמה המטופל יכול למתוח את הקושי בדחיית הסיפוקים. לחכות לתורו בכיתה, לחכות ולא להתפרץ לדברי החברים או בני המשפחה. כמה אפשר למתוח את הקושי כאשר לא מקבלים את מה שרוצים, ויש המון רגעים כאלה אצל ילדים ומבוגרים.  זה יכול לבוא ליידי ביטוי במילה קטנה וחריפה או הרמת יד שההמשך יכול להגיע לעוצמות תיסכול וחוסר הבנה של הסביבה.
קפיצה –  כמה המטופל יכול לקפוץ בחיים ממקום למקום.  ככה זה בחיים. לצאת מאזור הנוחות ולקפוץ לעולמות אחרים ליצירתיות ודמיון. או שלא.  ואז נשארים במקום תקועים. הקפיצה למרחק או לגבהה מלמדת אותנו  מה היכולות שלנו.
פיתולים –  הפיתולים מלמדים אותנו איך להסתדר בחיים, קוראים לזה כישורי חיים. איך מנווטים את החיים.  עולים על קשיים שלא נראו בעבר. וכן לפעמים צריך להתפתל ולהתחבט מה לעשות ואיך לעשות ולא לבוא ולהתפרץ. לחכות לרגע המתאים.  יש שאומרים "תן לי 24 שעות שעות לחשוב על זה" זה סוג של התפתלות סוג של חישוב מסלול מחדש.
נשימה – הנשימה מנקה את הגוף מפסולת. כאשר אנחנו שואפים אנחנו לוקחים מהעולם את כל הטוב שבו. כאשר אנחנו נושפים 70% מהפסולת יוצאת החוצה. סוג של נקיון תודעתי ופיזי. הנשימה מעוררת את החשיבה נותנת זריקת מרץ ואנרגיה, כמו בוסטר של משקה מרענן. בעבודה עם הנשימה לומדים למתן התפרצויות לחכות לנשום להבין. הנשימה עוזרת להוריד סף חרדות ופחד מדומיינים.  הרי אצלנו בחוץ אין אריות ופילים לבנים.
מערכת החשיבה מלמדת את המטופל ומסבירה לו. אין מעורבות חיצונית,  החשיבה דרך החוויה הפרטית והאישית של כל אחד ואחד. כל ילד או בוגר עם החוויה שלו. איך  להסתכל על החיים ועל הסיטואציה שבה הוא נמצא באותו רגע. איך למצוא דרכים לפתרון ויצירה.
מערכות הרגש מלמדת את המטופל מהו רגש  איך לווסת רגשות, מתי ולמה לווסת רגשות. דרך חשובה לתעצומות גוף ונפש.
מערכת החושים מלמדת את המטופל להרגיש את עצמו, להשתמש בחושים שלו  . שמיעה והקשבה גם לזמזום דבורה. להריח את האוכל שמונח על השולחן. ללמוד לראות את האדם ממול ולהכיר. לראות ולהבין ולהרגיש איך החושים שלנו עוזרים בזמן קור או חום, פחד וחרדה.
תנועה, חשיבה רגש וחושים מצטרפים ומסתכרנים עם כל טכניקה שמבצעים. דרך החוויה המודעות הלמידה וכישורי החיים, מתחילים חיים יותר פשוטים וקלים.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ ומפגש אצלי בקליניקה, להתאמת תכנית טיפול בהתאמה אישית ללא עלות.   050-7388142

 

שיאצו פסמיות וכאב בכתפיים

שיאצו פסמיות וכאב בכתפיים 
הוא הגיע כי חברתו שלחה אותו ,אמרה לו תבקש שיאצו.
הוא בא, וההליכה הייתה מעט לא מאוזנת, הצוואר מתוח והגוף כואב ולא ישר
אמר  יש לי כאב חד בכתף ימין, לא יכול להזיז את הגוף.
על המזרון לא יכול לשכב, גם בטן וגם על הצד.
שכב על הגב אמרתי. נטפל בכתף אבל קודם נטפל בגב.
עבדתי על גב תחתון להשקיט את הגב, כי משם מגיע הכאב הזה עכשיו.
הגב היה רפוי.
עכשיו תשכב על הצד.
הייתה פסימיות כך הרגשתי בלי שהוא אמר.
והנה הכתף כבר קיבלה גמישות, והיד נעה בקלילות יד ימין ויד שמאל עם המון נשימות
והגוף רצה כבר לצאת במחול.
לקראת הסוף נמתח הצוואר על מנת להכיל את כל מה שנותר.
נשימות לבטן ובית חזה הוכיחו שהטיפול יכול להיות גם מהנה.
אחרי עבודה של כמעט שעתיים הגוף חזר, כאילו כלום לא קרה.
אמר….. הייתי פסימי בהתחלה, והמון תודה ועוד תודה.
שיאצו הוא טיפול לגוף וגם לנשמה, כמו יוגה בשכיבה.  ואם נדע לשמור על הכללים, נהיה אנשים בריאים ומאושרים

 

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ ומפגש אצלי בקליניקה, להתאמת תכנית טיפול בהתאמה אישית ללא עלות.   050-7388142

 

על עצמי

שלום שמי חנה איבר. אני עובדת עם  ילדים ובוגרים עם בעיות קשב וריכוז
לעשות שינוי בחיים בכל גיל,גם בגיל שש או שבע שנים הדבר לא קל. במיוחד אצל ילדים. ילדים מרגישים שלוקחים מהם משהו ששיך רק להם ויחודי רק להם, לוקחים את היחודיות והם ישארו בלי עוצמה וללא תשומת לב. הם לאעדיין לא  יודעים עדיין שדווקא העבודה היא זאת שנותנת את העוצמה החיובית היא זו שנותנת את התודעה המודעות שהם צריכים אותה  באופן אישי ולא הסביבה.
כך גם אני הרגשתי בכל שינוי שעשיתי, השינוי שלי לא שונה משינוי של ילד כזה או אחר.
במשך יותר מ 25 שנה עסקתי בעבודת מעבדה, לבורנטית רפואית, מבלי לתת את הדעת שיש עולם אחר בחוץ. ב2002 עברנו מפתח תקווה לעיר מודיעין. לאחר מספר חודשים השתלבתי בעבודה בטרם מודיעין. עבדתי בטרם מודיעין והבנתי שזה לא יכול להיות העיסוק העיקרי. צריכה להיות עוד דרך לעזרה לא רק כדור לכאב פיזי. צריך משהו מנטלי משהו נפשי.
יש לפעמים שהיקום עושה ומחליט משהו והוא מנווט את הדרך. הקילומטר הראשון בשינוי היה  חזרה ללימודים. החלטתי ללמוד רפואה אלטרנטיבית, על מנת לתת ולטפל, בחשיבה שונה. לא הבנתי עדיין את הדרך והקילומטראז  שאני הולכת לעשות. .
ערכי הרפואה האלטרנטיבית מדברים על גישה הוליסטית טיפולית. ההבנה שיש צורך בהתבוננות בגוף ובנפש באותו מפגש. התבוננות בעניים, בפנים, איך השלד נושא את הגוף, איך ההליכה משפיעה על היציבות, או איך הישיבה במקום העבודה משפיעה על הנפש, איך האדם מתמודד עם גופו ומחשבותיו. כל אלה הביאו אותי לצאת מחשיבה של ארבע קירות והוציאו אותי החוצה. התחלתי בלימודי דיקור, שיאצו, רפלקסולוגיה עיסוי רפואי ועיסוי לנשים הרות. לא הסתפקתי רק במסגרות הלימודים, הסקרנות החקירה בעולמות אחרים, הובילו אותי, להתנדבות וטיפולים בעמותות שונות, סדנאות להתפתחות אישית.
סדנת ציורים של מיכל וימר-  פענוח ציורי ילדים
 סדנת העוגן ההורי של חיים עומר – תפקיד העוגן ההורי
 סדנא בפסיכותרפיה של עציון טלי.
בנוסף  הרצאות בתחום הדת והתזונה ביחד עם הרצאות הוליסטיות . קורס מדיטציה ביחד עם חוג יוגה שממשיך עד היום. ונסיעה לסין לארץ הדיקור והמחטים הסניות. התנסתי בכל מה שקשור ואפשרי בגוף ובנפש האדם. ברצוני להוסיף דבר חשוב, העבודה בטרם מודיעין תרמה לי תרומה ענקית בהבנת הטיפול המערבי, צילומי רנטגן ואולטראסאונד מה הם אומרים. עבודה בדלפק עם נגישות למטופלים. והעבודה במעבדה הוסיפה לי עוד המון ידע על מה שכבר ידעתי בעבר. כיום אני משלימה את התואר הראשון במדעי הרוח והחברה האוניברסיטה הפתוחה.
ב- 2017 הוספתי את לימודי גישת אלבאום טיפול בילדים עם בעיות קשב וריכוז. הגישה מדברת על עבודה עם ילדים ובוגרים בארבע אינטליגנציות. חושית רגשית קוגנטיבית ותנועתית.
היה צורך לעבוד עם מספר ילדים גדול ככול שניתן. ולכן עבדתי בהתנדבות בבית עם ילדים מגיל 8 שנים וגם עם בוגרים בני 23 אחרי צבא. בנוסף התנדבתי בשני בתי ספר במודיעין בית ספר נתיב זבולון ובית ספר גוונים. העבודה עם ילדים במסגרת החינוך להפתעתי הייתה מאתגרת. ההבנה שילד לא רוצה לשנות את עצמו חזרה על עצמה אצל רוב הילדים נשאלת שאלה מה עושים? עובדים לפי הספר? או עובדים לפי מה שראיתי בשטח. ההבנה היתה לשלב בין התאוריה ובין המעש. לאט לאט רוב הילדים וגם הבוגרים החלו לשתף פעולה. היו ילדים שלא יכלו לעשות את השינוי, זה החלק שלהם ולא ניתן לקחת אותו מהם. או אולי הם צריכים סוג שונה של טיפול.
שאר הילדים שיתפו פעולה והדבר המעניין שבסוף המפגשים ההבנה שלהם השתנתה להבנה חיובית וחיונית להמשך החיים שלהם במכינה או בתיכון.

לסיכום –  הדרך לשנות את העולם היא הדרך לשינוי עצמי. עם השינוי, העולם ישתנה ללא מאמץ

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ ומפגש אצלי בקליניקה, להתאמת תכנית טיפול בהתאמה אישית ללא עלות.   050-7388142

 

 

תזונה נשימה קשב וריכוז

תזונה נשימה קשב וריכוז
הסיבות להפרעת קשב וריכוז אצל ילדים ובוגרים, עדיין נמצאים בחקירה וזו עדיין לא ברורה. בעשורים האחרונים ישנה עליה משמעותית אצל ילדים ובוגרים עם קשיי קשב וריכוז. הידע בנושא זה אצל רוב ההורים ואצל כלל האוכלוסיה  נמצא גם הוא בערפל. חלק מהם יודעים שזוהי תורשה, חלק מדברים על בעיות בזמן ההריון, חלק מההורים קושרים את רמת הממתקים עם היפר אקטביות.
וחלק מהם פשוט לא יודעים. הפרעת קשב וריכוז נובעת מהמון סיבות, וכל אחד מהילדים או הבוגרים יש מגוון שונה של סיבות. המדע מדבר על גנטיקה, השפעה הורמונאלית, נוירולוגית אורגנית שבאה ליידי ביטוי בכל שלב של הילדות, ועם קשר לתזונה.
ברפואה האלטרנטיבית מדברים על הקשר בין בריאות האדם והקשר עם אורח חיים מאוזן. תזונה מאוזנת ע"י אכילה ולעיסה נכונים, מרכיבי התזונה שמשפיעים על האיזון הורמונאלי, כמו סוכרים ומלחים, תזונה קרה חמה, שינה, נשימה, ופעילות גופנית אחת הדרכים החשובות לאיזון  אורח חיים תקין ובריא.

 

פרקטיקה
חמצן – ללא חמצן אין חיים. הנשימה היא תהליך ביולוגי הקשור לקליטת חומרים מהסביבה לצורך הפקת אנרגיה. הנשימה נוצרת באופן עצמאי וטבעי, ברגע הראשון להולדתנו והיא ההנעה הראשונה לחיים. יש בנשימה פעולת גומלין בין הפנים- האני הפנימי  ובין החוץ- הסביבה
היא מעורבת בכל תהליכי הגוף. דופק, לב, שרירים איברים פנימיים ומערכת העיכול. ללא נשימה אין חיים. הנשימה מרפה ומרככת את הגוף.
ישנם שלשה סוגי נשימה.
אופטימלית –  הכנסה והוצאה של אוויר בהתאם למצב הפיזיולוגי או פסיכולוגי שבו האדם נמצא.
אוטומטית –  פעולה המתבצעת בגוף האדם ברמה של רפלקס. אין לנו שליטה
מודעת –  שליטה רצונית ומודעת בנשימה המגיעה עד לרמה התאית. מפעילה תהליך של ניקוי וטיהור, מקור חיים בונה מרגיעה  ומרפאה.
חוסר חמצן בתאים ובמוח , פרושו חוסר אנרגיה, והתוצאה עייפות פגיעה בזכרון ובריכוז יחד עם תחושה של חוסר אנרגיה ומצב רוח ירוד. החמצן מהווה מרכיב חשוב לפעילות תקינה של המוח. משקל המוח מהווה 2% ממשקל הגוף, צריכת החמצן כ- 20% מצריכת החמצן של האדם.
חמצן ואונה מצחית -האונה המצחית אחראית על וויסות רגשי גמישות מחשבתית יצירתיות וניהול מחשבתי. כלומר  קליפת המוח הקדם-מצחית משמשת כמרכז של שליטה קוגניטיבי ולתפקודים ניהוליים.
במחקר של דב מלונק  ופרופ' עמירם גרינוולד לזהוי תהליכים שונים שמתחוללים במחזור הדם בעת פעילות המוח. התברר שכעשירית שנייה לאחר שתא עצב מעביר אות חשמלי, משנים תאי הדם האדומים הנעים בנימים שבסביבתו, את צבעם. שינוי הצבע נובע מהעברת חמצן (המשמש להפקת אנרגיה) מתאי הדם האדומים, אל תאי העצב. מחקרם של דב מלונק ושל הפרופ' עמירם גרינולד שאיפשר הבנה טובה יותר של הקשר בין הפעילות החשמלית של המוח לבין צריכת החמצן של תאי העצב, הכריע למעשה בשאלה שהעסיקה חוקרי מוח רבים, בכל העולם במשך שנים רבות: שאלת המקור שממנו שואבים תאי העצב את האנרגיה הדרושה להם לצורך קיום התקשורת החשמלית ביניהם (מתוך מסע הקסם המדעי מכון וייצמן )
תא לחץ – האוויר שאנו נושמים הוא תערובת גזים המכילה כ-20% חמצן, 79% חנקן ועוד 1% ארגון. יוצא שאנו רגילים לספק לגופנו חמצן בלחץ של 0.2 אטמוספירות. אם ננשום, אוויר, חמצן טהור, ממיכל חמצן בבית חולים למשל, נספק לגופינו חמצן בלחץ 1 אטמוספירה . בתאי לחץ נוצרת ספיגה מוגברת של חמצן ברקמות בכוחה להניב שיפור משמעותי בפתולוגיות שונות וביניהן נזקי קרינה, פצעים קשים, סכרת, בצקות ועוד. בנוסף טיפולים היפרבריים (טיפול ע"י תא חמצן ) הוכחו כיעילים בתחום האנטי אייג'ינג (חידוש מראה העור), משפרי תפקוד ילדים הנמצאים על הרצף האוטיסטי, מפחיתי חרדות, פיברומיאלגיה והפרעות קשב וריכוז.


תרגילי נשימה ומודעות לנשימה משנים את איכות החיים ויוצרים אורח חיים בריא

דופאמין – דופאמין מתפקד כהורמון וגם מוליך עצבי הוא ממלא תפקידים חשובים במוח ובגוף האדם. לחוסר או עודף של דופמין יש השפעה גדולה במספר גדול של הפרעות ומחלות, ובתוכן סכיזופרניהמחלת פרקינסוןהפרעה דו-קוטבית והפרעות קשב וריכוז. על בסיס ידע זה פותחו תרופות רבות במטרה להתערב בפעילות הדופמין.
סרוטונין- הוא מוליך עצבי בדומה לדופאמין, מעורב בתהליכי וויסות ושליטה. בנוסף תפקיד ראשי בתחושות וברגשות הקשורים למצבי רוח, כמו התרוממות רוח, דיכאון, תוקפנות והתנהגות אימפולסיבית.
אומגה 3 – שומרת על תפקוד תקין של המוח ומסייעת במניעת תהליכי התנוונות. הורדת כולסטרול ורמות שומנים בדם, שיפור יכולת הקשב והריכוז מניעת סרטן שיפור מצב רוח למקרי דיכאון.
ברזל- הברזל הוא חומר חיוני אצל בעלי חיים, הברזל נמצא באינזימים וחלבונים ומשמש כמרכיב חשוב בתרכובת אורגנית. חלבון ההמוגלובין משמש כנושא חמצן בכדוריות האדומות ולכן מחסור בברזל מוביל למחסור בחמצן.

תזונה וההשפעה על קשב וריכוז.
מחקרים רבים מצביעים על קשר משמעותי בין תפריט עשיר בסוכרים, שומני טראנס, צבעי מאכל. חומרים משמרים ותזונה עניה באומגה 3, אבץ, ברזל ומגנזיום. תפריט אופיני למזון מהיר ומתועש של החברה המערבית.
סוכר – מדוע סוכר ממכר. בזמן אכילת סוכר המוח מפריש דופאמין (החומר הכימי שמשמש לתקשורת בין תאים >>>>מוליך עצבי ) לדופאמין יש תפקידים נוספים כמו " עונג ותגמול " .
צריכת מוצרים עתירים בסוכר במשך תקופה ארוכה, מפעילה את מנגנון הדופאמין, כך שנוצר מצב של עליה בעונג ועליה במוטיבציה בצריכת הסוכר. המוטיבציה מפריעה לקשב וריכוז כי כאשר אין סוכר התוצאה יצור מעגלי צריכה נוספים של סוכרים.
אכילה של סוכרים גורמת ליצור מוליכים עצביים נוספים שמעכבים את יצור הסרוטונין, מצב הגורם לחוסר איזון בגוף האדם כך שנוצרים מעגלים של קושי בוייסות רגשי, קושי בדחיית סיפוקים, אימפולסביות ודיבורים ללא מחשבה.
לכן אצל ילדים עם בעיות קשב וריכוז, והיפר אקטביות. מומלץ ואפשר ורצוי להמעיט בסוכרים ככל האפשר. או לוותר.
צבעי מאכל –  אמורים לשפר את מראה המזון  על מנת למשוך את קהל היעד. הנפגעים העיקריים בכל צריכת צבעי מאכל הם הילדים. למרות המודעות לשלול צבעי מאכל, בתעשיות ממשיכים לייצר מזונות עם צבעי מאכל כאשר הגורם העיקרי הוא הגדלת מכירות. דברי מתיקה קרה וחמה, דגנים כולם מזיקים אותה מידה. החומרים שמהם עשויים צבעי המאכל גורמים להצטברות רעלנים ושקיעתם ברקמות ובמוח נוצר מצב הרסני  של ירידה ביכולת הקשב והריכוז.
אפשר גם אחרת. לא כל צבעי המאכל מסוכנים. ישנם צבעי מאכל טבעיים כמו סלק, כרוב סגול. כורכום וגזר. שימוש יעיל בחומרים אלה יכול להיות מועיל בגלל התכונות הטבעיות של כל אחד מהירקות. ילדים בוגרים ומבוגרים מומלץ לא לצרוך תזונה עם צבעי מאכל.
לחץ/סטרס – הוא  מונח מתחום הפיזיולוגיה והפסיכולוגיה המציין תחושת מצוקה הנובעת מפגיעה במצב האיזון, כתוצאה מגירוי חיצוני מוחשי פיזי או פסיכולוגי. (ויקיפדיה )
סיבות – לחץ יכול להיות חיובי או שלילי. מבחן לבגרות או עמידה מתחת לחופה. לכל אדם יש את הסיבות שלו להתמודדויות עם לחץ.
הכרעות יום יומיות כבדות או פשוטות שמקשות על האדם את הבחירה הנכונה לו.
תחושות של חוסר אונים  ושליטה במצבים פשוטים הנראים מאיימים.
תרומתו של הלחץ- האדם זקוק לריגושים לעוררות ולגיוון. שינויים גדולים מידי במיוחד אם הם מתרחשים בזה אחר זה עלולים לגרום לחצים ושינוי באורח החיים של הפרט.
תרגילי נשימה ומודעות לנשימה משנים את איכות החיים ויוצרים אורח חיים בריא.


לסיכום
אורח חיים שכולל בתוכו תזונה בריאה, פעילות גופנית ביחד עם נשימה, יכול להקטין ולשפר את  הפרעת הקשב והריכוז. אורח חיים בריא חשוב שיהיה מוטמע בבית ובהתנהגות שני ההורים. 
להורים עם ילדים עם בעיות קשב וריכוז, הדבר קשה מכוון שגם הם נמצאים על אותו רצף שירשו מההורים, והורישו אותו לילדיהם.  אל דאגה.
היום העולם נמצא בהתעוררות ושינוי של צרכים בריאים כמו חוגים, סדנאות, השתלמויות הדרכות חוגי בישול ואפיה בכל צבעי הקשת. תזונה של הרפואה הטבעונית, האירוודית, הצמחונית. מטפלים הכל סוגי הטיפול,  ועוד המון שיטות בנושא מודעות ואורח חיים תקין. רק צריך לעשות את ההתאמה הנכונה. לחיצה בכפתורי המחשב תביא כל הורה למצוא מה שנכון לו. החשיבות היא בשינוי, כאשר מגיע השינוי מגיעות התשובות הכי פשוטות.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ ומפגש אצלי בקליניקה, להתאמת תכנית טיפול בהתאמה אישית ללא עלות.   050-7388142

 

המערכת החיסונית של הכדור

המערכת החיסונית של הכדור
היא נחלשה, ולא מזיקנה
היא נחלשה כי ניצלנו אותה. אני וגם אתה, לא יודעים איך לגשת אליה
יש קושי להבין ולדעת והיא מן הסתם רק רותחת.
לפעמים כועסת והיא לא מדברת רק מראה לכולנו מה היא יכולה.
משתמשים בה וחושבים שפח האשפה השכונתי הוא לא שלי. אני אשתמש בו לבחירתי.
והיא רואה ולא מבינה, למה אנחנו בני האדם לא מבינים מה היא רוצה
הרי הבריאה הייתה ביחד איתה. מים כחולים ונקיים. שמיים עם עננים לבנים.
העצים והיערות היו ירוקים כל השנים, עכשיו הם צהובים ולפעמים עירומים ומכוערים.
העשן של המטוסים והרעש של האנשים לא נותן מנוחה.
קופסאות אלומיניום וסכו"ם מפלסטיק שנטמנים בתוכה רק דוקרים בליבה,ומשנים את הרגשתה
כשנולדה חשבה שתשאר כך רעננה וצעירה הרבה מאוד זמן, ואז בא האדם וברגלו דרס את כל החלומות והיופי שהיה.
הוא לא ממש אשם כל כך הוא לא ממש מבין כל כך.
הוא הרבה והיא מעט, ואיך אפשר לדבר עם כל כך הרבה? יש סינים, יש קוראנים, יש פרסים, ערבים, אנגלים ומקסיקנים.
כל אחד מהם סיגל לעצמו את מה שהוא יודע ואוהב. הוא לא שאל אותה האם זה מה היא רוצה ויכולה.
היום היא באה מעט מיושנת עייפה עם שיער לבן. יש בה הרבה יופי בה יש בה חן והדר, היא באה לומר בואו נתקן כי עוד אפשר עוד אפשר.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ ומפגש אצלי בקליניקה, להתאמת תכנית טיפול בהתאמה אישית ללא עלות.   050-7388142

 

ימיי הקורונה

ימיי הקורונה
אז מה היה לי ביימי הקורונה.
ישבתי בבית ספונה בתוך תוכי, מעט הקשבתי ומעט לא.
לפעמים ראיתי ולפעמים גם רציתי שלא.
הרבה לשמוע ולראות את אותם קולות לא יוצר חוויות.
הקליניקה הייתה שוממה לכן החוויה הייתה לא נעימה.
הייתי שם ניקיתי סידרתי ואמרתי הנה החלום נגמר.
ואז עוד יום עבר ועוד שבוע וזה לא נגמר..
לשבת ולבכות, על מפעל של יותר מעשור, הבנתי מהר שזה לא יעזור.
לכן החלטתי לעשות הרבה יותר מאשר לשבת ולחלום.
אז החלטתי להיות המטופלת של עצמי
קמתי כל בוקר ועשיתי מדיטציה של ניסים אמון.
נשמתי אלומה וילומה,והזזתי את עצמי עם תנועות של יוגה שלמדתי באלבום,ו…..
yoga now
לכתוב היה קשה לי מאוד, אז אמרתי לה למטפלת כי עכשיו זה קשה.
היא הבינה מאוד ואז החליטה כי צריך להתחיל לעבוד.
ואז יצאו כל הכישורים שלמדתי באלבום לפני המון שנים. כישורים שצריכים בכל מסלול של חיים
לא אפייה ובישול כי את זה אני עושה כבר יותר מעשור.
אבל גינון? מי יודע גינון
הנה גם זה מגיע והלא נודע רק מוסיף ומצמיח עוד שורשים ומלא פתרונות.
איך להשקות עם מים של קליפת תפוזים,בננות, פטרוזיליה וקטניות.
איך לטפל בסחלבים, ואיך להיות איתם זהירים.
מקרמה? פעם למדתי ומי זוכר. ומהר מאוד נזכרתי איך, לתלות את הצמחים על החבלים.
וכשעושים סדר פסח אמיתי, תמיד מוצאים חרוזים וחוטים, שהיו מוחבאים.
you tube
עשה לי קיצורי דרך עם דמיון פרוע, להמון חרוזים ומסכות.
לא היה צורך להבין ספרדית, טורקית ויפנית, צריך רק לראות. כי כישורי חיים
מלמדים להסתדר מעולה בחיים.
אז את מכונת התפירה, שקיבלתי פעם מחברה הוצאתי ואת המסכות תפרתי
התחלתי להשחיל חרוזים ולדעתי יצאו לי צמידים יפים.
ככה חגגתי חודשיים שלמים…….ואז
"קול הבריאות" קרא שאני יכולה לצאת מהחופשה והחגיגה.
ועוד אמר יש לך "תו סגול" את יכולה להחזיר את החוטים והחרוזים לארון.
אז מהר לקחתי דף נייר והתחלתי לכתוב הסכם על דף ממוחזר.
אני והקורונה לא נפגש וזה לא יהיה מוזר.
אין צער אין כאב כי בסה"כ היא רק באה לזמן מוגבל, ותלך כמו עלה שנבל.

צרו קשר לקביעת שיחת ייעוץ ומפגש אצלי בקליניקה, להתאמת תכנית טיפול בהתאמה אישית ללא עלות.   050-7388142